Mistähän sitä aloittaisi.. Me otettiin osaa piirimestaruusjoukkueen toko-treeneihin. Treenit meni osaksi hyvin plörinäksi, osaksi olen todella tyytyväinen.. Kirjaan tekemiset aikajärjestyksessä. Ensin paikkamakuu. Olin reilut 2minuuttia piilossa. Gimma kääntyi piiloa kohden ja ryöminyt pariin otteeseen. Ensimmäinen kerta kun sen tuon tekee.. Otin vielä uudestaan alo-tyylin paikallamakuun (ehkä minuutti?) ja se meni hyvin. Seuraavaksi namilautanen nokan eteen.. Sitten avustelinkin muita ja Gimma keräsi hyvin kieppejä odottaessa. Ensin luoksetulo takapalkalla, seisominen oli kuulemma hyvä. Vauhtia sillä on liikaa pystyäkseen vielä nopeampaan stoppiin. Sitten kaukoja. Koira pomppi kuin vieteri, noin täpäköitä vaihtoja ei vähään aikaa ole ollutkaan.. Juteltiin tästä ja minun tulee lukea koiraa, vahvempi käsimerkki jos koira tuntuu löysältä ja pienempi jos on virtava. Nämä neuvot auttoivat ja yleensäkin tulisi osata tulkata enemmän koiraa. Lopuksi seuraamista..tällä kertaa tuntuu, että punainen lanka ehkä löytyi!! Ensimmäistä kertaa koskaan seuraamisessa puututtiin minun kävelytyyliin. Normaalisti seuruuttaessa annan itse kropallani ja liikkeelläni Gimmalle mahdollisuuden ahdistaa minua. Jaloilla eteenpäin suuntautuva liike sai Gimman korjaamaan tosi paljon paikkaa! Mä olen vieläkin niin äimistynyt, tämä vihdoin tuntui siltä neuvolta mikä oikeasti voisi toimia. Perusasennotkin pysäytyksissä parantui huomattavasti ja seuraamisessa koira suoristui. Ihan uskomatonta sanon mä (tämä on vain välituuletus ). Alku näyttää hyvältä, nyt jatketaan pienissä pätkissä seuraamista. Toivoa ainakin on! Illalla vielä uudestaan treenimään ja huomenna aamulla taas samalla kokoonpanolla!

 

~Et ole epäonnistunut niin kauan kuin yrität~