Gimmalla tuntuu mielialat vaihtuvan, joko se on kokeilua tai sitten siitä on kehittymässä vaan nuori niin meno on sen mukaista. Onneksi naapuri lohdutteli, että kyllä heilläkin joudutaan välillä asioista "tappelemaan" eikä herne kohtaa aina toista hernettä.. Pääosin Gimma tottelee mielestäni hyvin, esim. mies tuli aika kovaa sakemannilla kohti sakemannin vetäessä miestä suksilla. No Gimma tietysti oli tarpeillaan toisella puolella ojaa niin en sitten viittinyt toista huutaa kesken tarpeiden. Kun tarpeet oli tehty niin kutsuin Gimmaa ja luo se tuli suoraan. Mutta auta armias jos on toinen koira lenkillä mukana tai kerran isäntä oli yksin räpsimässä kuvia niin armoton räksytys ja luoksetulo-käskykin oli jotain hepreaa... Kerran metsässä Gimma lähti selkeästi jotain hajua ajamaan (epäilen jussia), silloin itse otin jalat alle ja pääsin kiven taakse piiloon. Voi että kun oli kiva seurata toista paniikissa, loppulenkillä katseli aika tarkasti mun perään.

Viikonloppuna meillä oli vieraita, Gimma käyttäytyi oikein siivosti. Yksiolokin kertyi, mutta minun peloista huolimatta (joihin ei kyllä ole mitään syytä) Gimma ei ollut syönyt karmeja tai muutakaan irtaimistoa yksiöstään. Kun tultiin kotiin niin perinteinen silmien siristys (niin kuin aamusinkin "mitä sä siinä koikkaroit" eikä edes välttämättä nouse edes ylös..).

Kotona olen ottanut askel-pari seuraamista, yllättävän hyviä. Lisäksi sekunnin paikallaoloja (istuen ja maaten).

Muutamia kuvia tosiaan tuli räpsittyä kun saatiin isännän veljeltä kamera lainaan... Tosin kuvaaminen pitäisi hanskata, mutta joitain olosuhteisiin nähden hyviäkin kuvia tuli.

 

Ensin turhuuskuva, Me.

 

Minä

 

Mulla on pallo!

 

Jee pallo on kiva! (Kiva tuo häntä..)

 

On mulla patukkakin!

 

Sisällä söpistelyä.