Lisäämpä tämän nyt sunnuntaille kun silloin ne reenit olikin..

Tällä kertaa olin kaukaa viisas. Odotimme vuoroa yhdessä sisällä, jonka jälkeen treenitilaan jonkinmoisessa hallinnassa. Eli lähinnä hallinta on vielä sitä, että istuttiin kun toinen koira tuli pois, kävely vapaasti ovelle, siinä pylly maahan ja katsekontakti, ovi aukeaa vain jatkuvalla kontaktilla (pari kertaa laitoin sen kiinni kun katsoi ovesta sisälle). Sisälle päästyä taisi päästä ilosanoma, mutta käskystä taas pylly maahan. Tosin hyvin otti kontaktia kun keskusteltiin ja Gimu istui vieressäni. Palkitsin jo siitä.

 

Alun kontaktia

 

Seuraaminen imutuksella meni ihan päin sinne.. Huomasin jo reenien aikana, että käteni on ihan missä sattuu josta johtuen Gimma jätätti. Ja mä inhoon niin palkata koiraa väärästä paikasta. Miksen siihen reagoinut niin sanos sitä?!? Kummallakin kerralla sama vika. Ehkä täytyy lisäksi kiinnittää huomiota seuruutuspätkien pituuteen. Ne ei saisi olla liian pitkiä. Gimmalle maistui hyvin nakki, mutta huomasin sen itsekin (ja tulihan siitä puhetta paikanpäällä), ettei Gimma syö kovin ahneesti. No syyhän on siinä, että olen sille toitottanut luopulla palkan saamista. Kouluttajan mielestä olen tehnyt/tekemässä Gimmasta passiivista. Onhan asia toisaalta niinkin..  Jotenkin se on toisaalta hyvä, että se osaa odottaa eikä se syö sormia verillä (teki siis sitä ennen).  Tuntui taas siltä että tonnin halko meni otasta heilahtamalla läpi.....

Viimeiseksi leikittii.... Terve vaan sillekin leikille. Mä olen niin epäonnistunut, Gimma ei halua tarjota lelua mulle sen voitettuaan vaan haluaisi vetää kunniakierroksia. No minä en halua tätä toimintaa. Kouluttaja sai Gimman palauttamaan itselleen lelun, mutta minä en.. Tämä on juuri niitä tilanteita mitä inhoan. Päätinkin, että nyt leikitään päivittäin, vähän mutta leikitään kumminkin. Gimma siis taistelee ja saalistaa hyvin, ainoa ongelma on palautus.. Rauhavaiheet meni taas todella hyvin ja Gimma jaksoi pitää patukkaa todella hyvin suussa kertaakaan sitä mälväämättä.

Leikkiä

 

Tuli ihan sellainen olo, että pylly edellä puuhun mennään.. Koira on pilattu ja silleen..